.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دررشت:پدري سر كودك 3/5 ساله خود را بريد.
پدري پس از مشاجره لفظي با همسرش، سر كودك 3/5 ساله خود را بريد. سرهنگ بابايي، رئيس كلانتري 11 رشت در تشريح اين حادثه به ايسنا گفت: همسر جعفر در پي مشاجره لفظي با شوهرش، با ترك منزل خود در "منظريه" رشت به خانه خواهرش مي رود.

پدري پس از مشاجره لفظي با همسرش، سر كودك 3/5 ساله خود را بريد. سرهنگ بابايي، رئيس كلانتري 11 رشت در تشريح اين حادثه  گفت: همسر جعفر در پي مشاجره لفظي با شوهرش، با ترك منزل خود در "منظريه" رشت به خانه خواهرش مي رود.
وي افزود: در اين بين جعفر طي تماسهاي مكرر با منزل خواهر همسرش، تهديد مي كند در صورتي كه زنش به منزل باز نگردد، "اميرحسين" پسر 5/3 خود را خواهد كشت.
سرهنگ بابايي گفت: سرانجام ساعت 16 روز حادثه در پي باز نگشتن مادر "اميرحسين" به خانه، جعفر در اقدامي جنون آميز، سر پسر سه و نيم ساله خود را با چاقو بريد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، رئيس كلانتري 11 رشت خاطرنشان كرد: مأموران پليس در پي تماس مادر "اميرحسين" كه خود نيز روانشناس است، با مركز فوريتهاي پليسي 110، بلافاصله در محل وقوع جرم حاضر و با جسد بي جان كودك خردسال مواجه شدند و جعفر، متهم به فرزندكشي كه يكي از پزشكان داروساز شهر رشت است را دستگير كردند.

تحليل حادثه
در پي قتل پسربچه 5/3 ساله، دكتر شيوا دولت آبادي، روانشناس و عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در تحليل اين حادثه با تأكيد بر ضرورت بررسي وضعيت رواني پدر فرزندكش و ارزيابي ميزان كنترل هيجانهاي وي، گفت: مطمئناً اين عكس العمل وحشتناك و غيرانساني ناشي از رفتارها و هيجانهاي كنترل نشده پدري، زمينه وقوع اين حادثه را فراهم كرده است.
وي با بيان اين كه اگر مادر اين خانواده حتي احتمال بسيار ضعيف مي داد كه همسرش براي انتقام و نافرماني از وي، دست به چنين اقدامي خواهد زد به نوبه خود مسؤول عدم مداخله در اين حادثه است.وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس مادر كودك به احتمال فراوان هرگز تصور نمي كرده كه تهديد خشن همسرش مبني بر كشتن "اميرحسين" 5/3 ساله عملي شود، از اين رو بررسي گذشته اين فرد در برخورد با حوادث مشابه كه منجر به هيجاني شدن وي مي شده از اهميت ويژه اي برخوردار است.
اين كارشناس با اشاره به اين كه برخي از افراد هنگام تحريك عصبي بدون دخالت مغز و منطق و صرفاً براساس رفتارهاي هيجاني خود دست به اقدامهاي جبران ناپذير مي زنند، اذعان كرد: بدين ترتيب واكنش فجيع اين پدر متهم به قتل فرزند نيز ناشي از پايين بودن آستانه تحمل وي براي تحريك پذيري بوده است، زيرا اين دسته از افراد در اوج عصبانيت از شخصيت اصلي خود دور شده و براساس مكانيزم هاي شناخته شده مغز، منطق آنها دستخوش هيجان شده و با ناديده گرفتن عواطف، دورانديشي، دلسوزي و همدلي به شخص افسارگسيخته اي تبديل مي شوند. وي با تأكيد بر اين كه ما به دنبال محكوم كردن هيچ يك از والدين نيستيم، زيرا بررسي علت اصلي وقوع حادثه به بررسي سوابق متهم و شرايط ايجاد هيجان كنترل نشده نياز دارد، عنوان كرد: براساس واكنش شديد متهم به فرزندكشي مي توان اين گونه نتيجه گرفت كه اين شخص هنگام حادثه در وضعيت عادي نبوده و حين ارتكاب جنايت هيجاناتش بر رفتارش غلبه كرده و منطق، شعور و تعهدات آدمي را فراموش كرده است. به گفته دولت آبادي تحصيلات پدر و مادر هيچ نقشي در چگونگي وقوع اين حادثه ندارد. دكتر دولت آبادي اين رفتار بيرحمانه را به عنوان يك رفتار غيرقابل تصور و از لحاظ روانشناسي بسيار پيچيده توصيف كرد. اين روانشناس به كارگيري كودك به عنوان ابزاري براي "وجه المصالحه" را با حق كودك بر زندگي و برخورداري از شرايط مستقل مغاير دانست و اظهار كرد: اين عمل هم از لحاظ اخلاقي و هم از لحاظ حقوقي بسيار اشتباه است و در صورت زنده ماندن اين كودكان بي گناه، شنيدن اين تهديدها مطمئناً شكل گيري شخصيت وي را با مشكل مواجه مي كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.488 seconds.